Bezpieczeństwo
Regulamin obiektu
Zarząd obiektu Villa Bałtycka będzie Państwu bardzo wdzięczny za współpracę w przestrzeganiu niniejszego regulaminu, który ma służyć zapewnieniu spokoju i bezpieczeństwa pobytu wszystkich naszych Gości.
- W obiekcie Villa Bałtycka prowadzony jest monitoring w celu zapewnienia bezpieczeństwa i porządku oraz ochrony osób i mienia. Administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy o Ochronie Danych Osobowych jest Iwona Gabryel. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 58 585 40 20 lub kierując pytanie na adres email recepcja@villabaltycka.pl
- Najmujący pokój Gość zobowiązany jest do okazania pracownikowi Recepcji przy zameldowaniu dokumentu ze zdjęciem potwierdzającego tożsamość Gościa. W przypadku odmowy okazania dokumentu w sposób uniemożliwiający zameldowanie Recepcjonista ma obowiązek odmówić wydania klucza do pokoju.
- W karcie meldunkowej Gość osobiście wpisuje swoje imię i nazwisko oraz składa czytelny podpis.
- Rozpoczęcie pobytu w obiekcie jest równoznaczne z zaakceptowaniem tego regulaminu przez Gościa.
- Pokój w obiekcie wynajmowany jest na doby.
- Przy rezerwacjach dokonywanych bezpośrednio wymagana jest wpłata zadatku w wysokości 30% wartości całej rezerwacji.
- Doba trwa od godziny 15:00 do godziny 11:00 dnia następnego.
- Życzenie przedłużenia pobytu poza okres wskazany w dniu przybycia, Gość powinien zgłosić w Recepcji do godziny 9.00 dnia, w którym upływa termin najmu pokoju, co jednak nie wiąże obiektu. Obiekt uwzględni życzenie przedłużenia pobytu w miarę posiadanej dostępności.
- Pozostawione w pokoju rzeczy gościa po godzinie 11:00 (po zakończeniu doby hotelowej) zostaną usunięte z pokoju przez pracownika obiektu.
- Najmujący pokój Gość nie może przekazywać pokoju innym osobom, nawet gdy nie upłynęła doba, za którą uiścił opłatę.
- Osoby niezameldowane mogą przebywać w pokoju w godzinach od 7.00 do 22.00.
- Przebywanie osób niezameldowanych w pokoju Gościa po godzinie 22.00 jest równoznaczne z wyrażeniem zgody przez najmującego pokój Gościa na odpłatne dokwaterowanie mu tych osób do pokoju. Dokwaterowanie każdej osoby nastąpi według aktualnej ceny dostawki dla osoby dorosłej, z cennika dostępnego w recepcji obiektu.
- Dzieci do lat 2 nocują bezpłatnie korzystając z jednego łóżka wraz z rodzicami lub łóżeczka turystycznego, które jest zależne od dostępności.
- W przypadku pobytu jednej osoby dorosłej i dziecka przygotowujemy jedno łóżko podwójne. Na życzenie przygotowujemy oddzielną dostawkę, która wiąże się z dodatkową, jednorazową opłatą w wysokości 70 złotych brutto.
- Przez cały czas pobytu w obiekcie dzieci poniżej 13 lat muszą znajdować się pod stałą opieką i nadzorem osób dorosłych. Za zachowania dzieci, w tym poczynione uszkodzenia i lub szkody odpowiadają opiekunowie prawni dzieci.
- Obiekt wyraża zgodę na pobyt niewielkich zwierząt domowych (pies). Warunkiem jest uiszczenie obowiązującej opłaty oraz poruszanie się zwierząt po obiekcie pod kontrolą właściciela (na smyczy). Obiekt nie zezwala na nocowanie zwierząt w łóżku hotelowym.
- W związku z bezpieczeństwem Gości zalecamy niewychylanie się przez okna i zachowanie wszelkich środków ostrożności a także nadzór nad dziećmi przybywającymi w pobliżu uchylonego bądź otwartego okna.
- Pokoje w obiekcie są odświeżane codziennie, chyba że Gość zdecyduje, iż pokój nie wymaga odświeżania.
- Ręczniki wymieniane są na prośbę Gościa zgodnie z zasadą: ręcznik na podłodze wymaga wymiany.
- Ręczniki plażowe są udostępniane w recepcji za kaucją zwrotną 50 PLN za sztukę.
- Na terenie obiektu, w tym w pokojach, zgodnie z ustawą z dnia 8 kwietnia 2010 roku o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych oraz ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. Nr 81, poz. 529) – obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów i wyrobów tytoniowych.
- Złamanie zakazu palenia papierosów i wyrobów tytoniowych w pokoju jest równoznaczne z wyrażeniem przez najmującego pokój gościa zgody na pokrycie kosztów dearomatyzacji pokoju w wysokości 1 500 złotych brutto.
- W obiekcie obowiązuje zachowanie ciszy nocnej od godziny 22.00 do 6.00 dnia następnego.
- W godzinach ciszy nocnej Goście i osoby korzystające z usług obiektu mają obowiązek takiego zachowania, by w żaden sposób nie zakłócało ono spokoju pobytu innych osób.
- Gość ponosi pełną odpowiedzialność materialną i prawną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń obiektu powstałe z winy jego lub odwiedzających go osób.
- Ze względu na bezpieczeństwo pożarowe zabronione jest używanie w pokojach i innych pomieszczeniach otwartego płomienia, grzałek, żelazek i innych urządzeń elektrycznych, nie stanowiących wyposażenia tych pomieszczeń. Powyższe nie dotyczy ładowarek i zasilaczy urządzeń RTV oraz komputerowych.
- Przy wmeldowaniu Gość otrzymuje indywidualny klucz do pokoju wraz z kartą magnetyczną umożliwiającą korzystanie z energii elektrycznej w pokoju.
- Każdorazowo opuszczając pokój Gość powinien sprawdzić zamknięcie drzwi i upewnić się, że są zamknięte na klucz.
- Obiekt nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do gościa.
- Odpowiedzialność obiektu z tytułu utraty lub uszkodzenia rzeczy wniesionych przez Gościa do obiektu regulują przepisy art. 846-849 Kodeksu Cywilnego. Odpowiedzialność obiektu podlega ograniczeniu, jeżeli rzeczy te nie zostaną złożone do depozytu recepcji. Obiekt ma prawo odmowy przyjęcia na przechowanie pieniędzy, papierów wartościowych i cennych przedmiotów, w szczególności kosztowności i przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną, jeżeli zagrażają one bezpieczeństwu albo mają zbyt dużą wartość w stosunku do wielkości lub standardu obiektu albo zajmują zbyt dużo miejsca.
- Obiekt świadczy usługi zgodnie ze swoim standardem. W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości usług, Gość jest proszony o bezzwłoczne zgłoszenie ich w Recepcji, co umożliwi reklamację.
- Przedmioty osobistego użytku pozostawione w pokoju przez wyjeżdżającego Gościa będą odesłane na jego koszt, na adres przez niego wskazany. W przypadku nieotrzymania takiej dyspozycji obiekt przechowa te przedmioty przez 3 miesiące, a następnie przekaże je na cele charytatywne lub do użytku publicznego.
- W przypadku naruszenia postanowień niniejszego regulaminu, obiekt może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która je narusza. Osoba taka zobowiązana jest do niezwłocznego zastosowania się do żądań personelu obiektu, uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia oraz do zapłaty za ewentualnie poczynione uszkodzenia i zniszczenia oraz opuszczenia terenu obiektu.
- Obiekt może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył regulamin, wyrządzając szkodę w mieniu obiektu lub Gości albo szkodę na osobie Gości, pracowników obiektu lub innych osób przebywających w obiekcie, albo też w inny sposób zakłócił spokój w obiekcie.
Na życzenie Gościa obiekt świadczy nieodpłatnie następujące usługi:
- udzielania informacji związanych z pobytem i podróżą
- przechowywania pieniędzy i przedmiotów wartościowych w czasie pobytu gościa w hotelu
- przechowywania bagażu gości zameldowanych w hotelu
- wypożyczenia żelazka oraz deski do prasowania
Zarząd Villa Bałtycka
KONTAKT
Aby zapewnić Państwu bezpieczny pobyt w hotelu Villa Bałtycka, jesteśmy do Państwa dyspozycji w przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących środków ostrożności.
Prosimy o bezpośredni kontakt telefoniczny 58 585 40 20 bądź mailowy: recepcja@villabaltycka.pl
Standardy ochrony małoletnich
Procedury ochrony dzieci w Villa Bałtycka
Preambuła
Mając na uwadze treść wytycznych Organizacji Narodów Zjednoczonych w zakresie biznesu i praw człowieka, uznając istotną rolę biznesu w zapewnieniu poszanowania praw dzieci, w szczególności prawa do ochrony ich godności i wolności od wszelkich form krzywdzenia, Villa Bałtycka przyjmuje niniejszy dokument jako wzór zasad i procedur w przypadku podejrzenia, że dziecku, które przebywa w hotelu, dzieje się krzywda oraz zapobiegania takim zagrożeniom. Politykę ochrony dzieci w naszym hotelu będziemy realizować poprzez niniejsze zasady:
- Villa Bałtycka prowadzi swoją działalność operacyjną z najwyższym poszanowaniem praw człowieka, w szczególności praw dzieci jako osób szczególnie wrażliwych na krzywdzenie.
- Villa Bałtycka uznaje swoją rolę w prowadzeniu biznesu społecznie odpowiedzialnego i promowaniu pożądanych postaw społecznych.
- Villa Bałtycka w szczególności podkreśla istotność prawnego i społecznego obowiązku zawiadamiania organów ścigania o każdym przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa na szkodę dzieci i zobowiązuje się szkolić swój personel w tym zakresie.
- Villa Bałtycka zobowiązuje się edukować personel na temat okoliczności wskazujących, że dziecko przebywające w obiekcie może być krzywdzone oraz w zakresie sposobów szybkiego i odpowiedniego reagowania na takie sytuacje.
- Jedną z form skutecznego zapobiegania krzywdzeniu dzieci jest identyfikacja dziecka przebywającego w obiekcie i jego/jej relacji w stosunku do osoby dorosłej, z którą przebywa w obiekcie. Personel podejmuje wszelkie możliwe kroki zmierzające do przeprowadzenia identyfikacji dziecka i jego relacji z osobą dorosłą, z którą znajduje się w obiekcie.
Procedura w przypadku podejrzenia krzywdzenia dziecka
- Zawsze, kiedy jest to możliwe, należy dokonywać identyfikacji dziecka i jego/jej relacji z osobą dorosłą, z którą przebywa w obiekcie.
- W sytuacjach nietypowych i/lub podejrzanych, wskazujących na możliwe ryzyko krzywdzenia dziecka, identyfikacja jest obowiązkowo przeprowadzana przez pracownika recepcji.
- Aby dokonać identyfikacji dziecka i jego/jej relacji w stosunku do osoby, z którą przebywa w obiekcie, należy:
- Zapytać o tożsamość dziecka oraz o relację dziecka w stosunku do osoby, z którą przybyło do obiektu lub w nim przebywa. W tym celu można poprosić o dokument tożsamości dziecka lub inny dokument potwierdzający, że osoba dorosła ma prawo do sprawowania opieki nad dzieckiem w obiekcie. Wykaz przykładowych dokumentów został wskazany w przypisie poniżej. W przypadku braku dokumentu tożsamości można poprosić o podanie danych dziecka (imię, nazwisko, adres, numer PESEL).
- W przypadku braku dokumentów wskazujących na pokrewieństwo dziecka i osoby dorosłej należy zapytać o tę relację osobę dorosłą oraz dziecko.
- Jeżeli osoba dorosła nie jest rodzicem lub opiekunem prawnym dziecka, należy zapytać, czy posiada dokument świadczący o zgodzie rodziców na wspólny wyjazd osoby dorosłej z dzieckiem (np. pisemne oświadczenie) .
- Jeżeli osoba dorosła nie posiada dokumentu zgody rodziców, należy poprosić o numer telefonu wyżej wymienionych, aby zadzwonić i potwierdzić przebywanie dziecka w obiekcie z obcą osobą dorosłą za wiedzą i zgodą rodziców/opiekunów prawnych.
- W przypadku oporu ze strony osoby dorosłej co do okazania dokumentu dziecka i/lub wskazania relacji należy wyjaśnić, że procedura służy zapewnieniu dzieciom korzystającym z Villa Bałtycka bezpieczeństwa i została opracowana w porozumieniu z organizacjami pozarządowymi działającymi w tym przedmiocie.
- Po wyjaśnieniu sprawy w sposób pozytywny należy podziękować za czas poświęcony na upewnienie się, że dziecko jest pod dobrą opieką i jeszcze raz podkreślić, że procedura ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom.
- W przypadku gdy rozmowa nie rozwieje wątpliwości dotyczących podejrzenia wobec dorosłego i jego intencji skrzywdzenia dziecka, należy dyskretnie powiadomić przełożonego i pracowników ochrony (o ile są w tym czasie na terenie obiektu). Aby nie wzbudzać podejrzeń, można np. powołać się na konieczność skorzystania ze sprzętów na tyłach recepcji, prosząc osobę dorosłą, aby poczekała wraz z dzieckiem w holu, restauracji lub innym miejscu.
- Od momentu kiedy pojawiły się pierwsze wątpliwości, zarówno dziecko, jak i osoba dorosła powinni być pod stałą obserwacją personelu i nie zostawać sami.
- Przełożony, który został powiadomiony o sytuacji, podejmuje decyzję o zawiadomieniu policji lub w razie wątpliwości przejmuje rozmowę z podejrzaną osobą dorosłą w celu uzyskania dalszych wyjaśnień.
- W przypadku gdy rozmowa potwierdzi przekonanie o próbie lub popełnieniu przestępstwa na szkodę dziecka, przełożony zawiadamia o tym fakcie policję. Dalej stosuje się procedurę w przypadku okoliczności wskazujących na skrzywdzenie dziecka.
- W przypadku gdy świadkami nietypowych i/lub podejrzanych sytuacji są pracownicy innych działów [obiektu/hotelu/sieci hoteli] np. serwis sprzątający, obsługa pokoi, pracownicy baru i restauracji, strefy relaksu, ochrony i inni pracownicy , powinni oni o tym niezwłocznie zawiadomić przełożonego, który zadecyduje o podjęciu odpowiednich działań.
- W zależności od sytuacji i miejsca przełożony weryfikuje, na ile podejrzenie krzywdzenia dziecka jest zasadne. W tym celu dobiera odpowiednie środki prowadzące do wyjaśnienia sytuacji lub podejmuje decyzję o przeprowadzeniu interwencji i zawiadamia policję.
Procedura w przypadku okoliczności wskazujących na skrzywdzenie dziecka
- Mając uzasadnione podejrzenie, że dziecko przebywające w obiekcie jest krzywdzone, należy niezwłocznie zawiadomić policję, dzwoniąc pod numer 112 i opisując okoliczności zdarzenia. W zależności od dynamiki sytuacji i okoliczności, telefon wykonuje osoba, która jest bezpośrednim świadkiem zdarzenia (pracownik/przełożony). Jeśli zawiadamiającym jest pracownik, jednocześnie o zdarzeniu informuje swojego przełożonego.
- Uzasadnione podejrzenie krzywdzenia dziecka występuje wtedy, gdy:
- dziecko ujawniło pracownikowi obiektu fakt krzywdzenia,
- pracownik zaobserwował krzywdzenie,
- dziecko ma na sobie ślady krzywdzenia (np. zadrapania, zasinienia), a zapytane odpowiada niespójnie i/lub chaotycznie lub/i popada w zakłopotanie bądź występują inne okoliczności mogące wskazywać na krzywdzenie np. znalezienie materiałów pornograficznych z udziałem dzieci w pokoju osoby dorosłej.
- W tej sytuacji należy uniemożliwić dziecku oraz osobie podejrzewanej o krzywdzenie dziecka oddalenie się z obiektu.
- W uzasadnionych przypadkach można dokonać obywatelskiego zatrzymania osoby podejrzewanej. W takiej sytuacji, do czasu przybycia policji należy trzymać tę osobę pod nadzorem dwóch pracowników w osobnym pomieszczeniu z dala od widoku innych gości.
- W każdym przypadku należy zadbać o bezpieczeństwo dziecka. Dziecko powinno przebywać pod opieką pracownika do czasu przyjazdu policji.
- W przypadku uzasadnionego podejrzenia, że doszło do popełnienia przestępstwa powiązanego z kontaktem dziecka z materiałem biologicznym sprawcy (sperma, ślina, naskórek), należy w miarę możliwości nie dopuścić, aby dziecko myło się oraz jadło/piło do czasu przyjazdu policji.
- Po odbiorze dziecka przez policję należy zabezpieczyć materiał z monitoringu oraz inne istotne dowody (np. dokumenty) dotyczące zdarzenia i na wniosek służb przekazać ich kopię listem poleconym lub osobiście prokuratorowi lub policji.
- Po interwencji należy opisać zdarzenie w dzienniku zdarzeń lub innym dokumencie przeznaczonym do tego celu.
Postanowienia końcowe
- Polityka wchodzi w życie z dniem 15 sierpnia 2024 roku.
- Villa Bałtycka udostępnia Standardy na swojej stronie internetowej oraz w recepcji.
Regulamin pobytu z pupilem
- Na terenie obiektu dopuszcza się obecność zwierząt domowych (zwanych dalej także „pupilami”).
- Koszt pobytu pupila w hotelu Villa Bałtycka uzależniony jest od jego wielkości. Opłata za pobyt zwierzęcia do 5kg wynosi 60 PLN/doba, natomiast powyżej 5 kg – 120 PLN/doba.
- W hotelu mogą przebywać wyłącznie pupile ras nieagresywnych. Hotel ma prawo odmówić przyjęcia zwierząt powszechnie uznawanych za groźne lub agresywne np.: Amerykański pit bull terier, Dog z Majorki, Buldog amerykański, Dog argentyński, Dog kanaryjski, Tosa, Rottweiler, Akbash dog, Anatolian karabash, Moskiewski stróżujący, Owczarek kaukaski (Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 kwietnia 2003 roku w sprawie wykazu ras psów uznawanych za agresywne).
- Zakwaterowanie z pupilem należy zgłosić przed zameldowaniem.
- Niezgłoszenie pobytu pupila podczas procedury meldunkowej skutkuje podwójną opłatą wg stawek z pkt. 1.
- Zwierzę przebywające na terenie obiektu:
- musi posiadać aktualne szczepienia przeciwko wściekliźnie i inne jeśli są wymagane (np. paszport dla psa lub kota w przypadku gości przybywających z poza terytorium RP),
- poruszać się na smyczy pod opieką właściciela bądź osoby do tego upoważnionej
- posiadać własne posłanie (kojec), miski i inne niezbędne akcesoria
Niedopuszczalne jest wykorzystywanie hotelowych ręczników, bielizny pościelowej, kocy, narzut na łózko i innych tkanin dla potrzeb zwierząt, przebywanie zwierząt na łóżku i sofach oraz załatwianie potrzeb fizjologicznych przez zwierzęta w pokoju.
- Villa Bałtycka zastrzega sobie prawo do możliwości weryfikacji, czy zwierzę posiada wymienione w pkt. 6 artykuły. W przypadku ich braku gość zostanie obciążony opłatą wyznaczoną przez Dyrekcję obiektu lub w skrajnych przypadkach poproszony o opuszczenie hotelu (skrócenie pobytu) bez refundacji kosztów pozostałej rezerwacji
- Jeżeli personel obiektu stwierdzi zabrudzenie pościeli lub innych tkanin goście zostaną obciążeni trzykrotnością opłaty za pupila za dobę
- Właściciele zwierząt są zobowiązani do sprzątania wszelkich pozostawionych przez zwierzęta nieczystości na terenie jak i w otoczeniu obiektu.
- Wszelkie szkody mienia obiektu Villa Bałtycka wyrządzone przez pupila będą wyceniane indywidualnie przez dyrekcję obiektu, a ich kosztami będą obciążeni właściciele.
- Sprzątanie pokoju, w którym przebywa zwierzę odbywa się wyłącznie podczas obecności właściciela. Prosimy o kontakt z Recepcją w celu ustalenia godzin sprzątania.
Zwierzę musi pozostawać pod nadzorem przez cały pobyt na terenie hotelu (nie może być pozostawiony np. w pokoju hotelowym).
- Hotel może odmówić przyjęcia pupila bez podania przyczyny.
- Gość decydując się na pobyt w Hotelu z pupilem akceptuje warunki niniejszego Regulaminu.